Популярний замінник цукру може підвищувати ризик інсульту

11 августа 2026

Популярний безкалорійний підсолоджувач еритрит, який часто використовують у продуктах без цукру, може негативно впливати на захисний бар'єр головного мозку та потенційно підвищувати ризик інсульту. Такого висновку дійшли науковці з Університету Колорадо в Боулдері.

Популярний безкалорійний підсолоджувач еритрит

Про це повідомляє ScienceAlert із посиланням на дослідження, опубліковане в Journal of Applied Physiology. Дослідники вивчали вплив еритриту на клітини гематоенцефалічного бар'єра в лабораторних умовах. Саме цей бар'єр захищає мозок, пропускаючи кисень і поживні речовини, але перешкоджаючи проникненню токсинів і патогенів.

Під час експерименту вчені встановили, що еритрит знижував вироблення оксиду азоту, який сприяє розширенню судин, а також збільшував рівень ендотеліну-1.

Крім того, клітини виробляли менше тканинного активатора плазміногену (t-PA), який допомагає організму розчиняти тромби, а також більше активних форм кисню, що можуть пошкоджувати тканини. За словами фізіолога Оборна Беррі, звуження судин у поєднанні зі зниженням здатності організму руйнувати тромби теоретично може збільшувати ризик ішемічного інсульту.


Втім, автори роботи наголошують, що дослідження проводилося лише на клітинах у лабораторії, а не за участю людей. Тому його результати не доводять, що споживання еритриту безпосередньо викликає інсульт.

Науковці також зазначають, що людський організм самостійно виробляє еритрит, а підвищений рівень цієї речовини в крові може бути пов'язаний і з іншими процесами в організмі. Крім того, окремі попередні дослідження вказували навіть на можливий позитивний вплив еритриту на судини.

Попри це, дослідники вважають, що потенційні ризики потребують подальшого вивчення, а людям варто уважніше ставитися до споживання безкалорійних підсолоджувачів, доки не з'являться більш переконливі клінічні докази.

zdorovia.com.ua

Хочеш дізнатися більше — читай відгуки

 

← Вернуться на предыдущую страницу

Читайте также:

До Британії прибув човен з рекордною кількістю мігрантів 11 августа 2026

У понеділок 230 мігрантів перетнули Ла-Манш на одному малому човні, побивши попередній рекорд у 165 осіб, встановлений у липні.

Лікар попередила, на яких продуктах небезпечно заощаджувати 11 августа 2026

Спроба заощадити на базовому продуктовому кошику може призвести до негативних наслідків для здоров’я. Про це…

Lenovo показала неймовірно тонкий ноутбук: новий ThinkBook Aeroblade вже на перших фото 11 августа 2026

Lenovo показала неймовірно тонкий ноутбук: новий ThinkBook Aeroblade вже на перших фото

 

Вас могут заинтересовать эти отзывы

Павло Гретченко 4.8
Павло Гретченко

Отзывов: 1

авг 0.4
авг

Отзывов: 1

Leo-shop 0.1
Leo-shop

Отзывов: 1

Каталог отзывов





×

Выберите область поиска

  • Авто
  • Одяг / аксесуари
  • Роботодавці
  • Інше